Jag tipsade VF och hur vården på Eda VC har förstört Lars-Åke Nilssons liv i och med att de inte skickade hans remiss vidare, då provsvaret av PSA testet visade ett högre värde än det skulle vara. De ignorerade totalt i att skicka iväg honom på utredning (fallit mellan stolarna och andra mer eller mindre dåliga ursäkter används) och detta har gett till milt sagt en fördröjd vår, med sämre chans att klara det.
Nu vill då Eda VC att han ska höra av sig till dem så de får gå igenom hans fall där. Jag tycker att det nog vore bra om det skedde, men att det sker med opartiska ögon från IVO och att Eda VC själva ska göra den anmälan. Hur många fler har drabbats av detta? Ja, det får man ju bara hoppas att det inte är någon, men sånt kan svar av en IVO utredning ge.
Micke.
