-
Qr till min Swish är:
-

Kalender:
-
Socialdemokraterna - för dig som vill veta mer om partiet, bli medlem eller donera pengar till partiet.
Mikael Ensson – Socialdemokrat från Koppom – går min egen väg.- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026Nu har det stått en bil och läckt olja på Eda Glasbruk i 10 dagar. Trots att kommunen har blivit informerad om detta, har ingenting skett. Dettas till trots att det 3 meter under bilen är grundvattentäkten som försörjer Charlottenberg … Fortsätt läsa →Cyber
- Varför finns det vårdköer? 4 juni 2026Ja, det funderar jag på mycket. Jag har länge stått i köer nu, till olika operationer. Nu är det en ryggoperation, för att underlätta efter de diskbråck som jag har. Det är en operation som jag verkligen längtar efter. Nu … Fortsätt läsa →Cyber
- Vatten till Åmotfors 3 juni 2026Det har en längre tid pågått utredningar om hur Eda kommun ska kunna garantera bra vattenkvalitet till innevånarna i Åmotfors. Det har pekats ut två tänkbara alternativ och det ena är att bygga ett nytt vattenverk och ta vatten från … Fortsätt läsa →Cyber
- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026
De senaste kommentarerna:
-
Blogroll
- Ljud från vindkraftsverk mm Mycket fin och informativ sida om ljudet från vindkraftsverk. 0
- Livsarkivet – gör klart innan beslut måste ta Skona dina närmaste, planera själv, gratis, ta besluten och prata om det med nära och kära 0
Månadsarkiv: maj 2026
Eda VC förstörde hans liv.
Jag tipsade VF och hur vården på Eda VC har förstört Lars-Åke Nilssons liv i och med att de inte skickade hans remiss vidare, då provsvaret av PSA testet visade ett högre värde än det skulle vara. De ignorerade totalt … Fortsätt läsa
Publicerat i Cancer, Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Val 2026, Vård och Omsorg
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, Eda, funderingar, tankar
Lämna en kommentar
Är tillbaka
På grund av mitt egna slarv, så har ensson.se legat nere en stund. Slarvet var av den art som heter missat att betala räkningen, men eftersom nu sidan är igång igen, så är jag glad och nöjd över att det … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson
Lämna en kommentar
Vem har ansvaret?
Vem har ansvaret, för en annan persons väl och ve, om denne av olika anledningar inte kan ta det själv, i vuxen ålder? Att få barn, är alltid en lycka och ett ansvar. När slutar då ansvaret att vara förälder … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Pengar, Politik, tankar
Lämna en kommentar
Du är behövd!
Det är lätt att tro att det stora politiska arbetet sker i det folkvalda församlingarna runt om i landet i kommuner, regioner eller i riksdagen. Så är inte fallet utan det sker på den lokala nivån och på föreningsnivå. Ett … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Insändare, Mina tankar, Politik, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Politik, politiker, tankar
Lämna en kommentar
Skolor i Eda kommun
Jag tycker att det är otroligt dumt att göra alla dessa föreslagna ombyggnationer vid Gunnarsbyskolan i Charlottenberg. Den enda (för mig) självklara investeringen att göra vid den skolan är den ombyggnation som måste göras vid matsalen, för att på så … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, Eda, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Lämna en kommentar
Gångbro i Charlottenberg – fortsätter
Jag har ju förr skrivit om vad jag anser om denna fråga och den åsikten står jag kvar i. Det är inte ett kommunalt ansvar att betala för en gång och cykelväg mellan de två köpcentrum som det gäller i … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Insändare, Mina tankar, Nyheter, Politik, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", Eda, funderingar, Pengar, Politik, politiker, tankar
Lämna en kommentar
Demokrati är vackert
Jag är väldigt säker på att jag inte är ensam om åsikten, om det ämne som jag nu ska skriva om. Det är att vi aldrig får skrämmas till tystnad. Vi måste aktivt försvara våra vackra demokratiska rättigheter. Det viktigaste … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Insändare, Mina tankar, Politik, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Mitt liv, Partier, Politik, politiker, tankar
Lämna en kommentar
Väntar än
Nu har jag gått och väntat i 11 år på att få mitt knä bytt så jag kan börja jobba igen och den väntan är otroligt dryg. Ingen läkare som följer upp det, en vårdcentral som enbart är intresserade av … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar
Etiketter funderingar, Mitt liv, tankar
Lämna en kommentar
Västra Värmlands Sparbank – förstör liv
Så, kom då äntligen artikeln om min vän, som Sparbanken här i västra Värmland förstört livet för. De svarar, precis som förväntat, att de inte kan gå in och yttra sig i enskilda ärenden för att sedan snabbt gå ut … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, Nyheter, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Pengar, tankar
Lämna en kommentar
Eda Vårdcentrals misslyckanden.
När jag först läste på Arvika Nyheter och senare på expressen.se om hur Eda Vårdcentral och dess katastrofala misslyckande (ja det är inte ens nog starka ord), så blev jag inte överraskad. Tyvärr finns det en enda gemensam nämnare bakom … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Val 2026
Etiketter Eda, funderingar, Mitt liv, Pengar, tankar
Lämna en kommentar