-
Qr till min Swish är:
-

Kalender:
-
Socialdemokraterna - för dig som vill veta mer om partiet, bli medlem eller donera pengar till partiet.
Mikael Ensson – Socialdemokrat från Koppom – går min egen väg.- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026Nu har det stått en bil och läckt olja på Eda Glasbruk i 10 dagar. Trots att kommunen har blivit informerad om detta, har ingenting skett. Dettas till trots att det 3 meter under bilen är grundvattentäkten som försörjer Charlottenberg … Fortsätt läsa →Cyber
- Varför finns det vårdköer? 4 juni 2026Ja, det funderar jag på mycket. Jag har länge stått i köer nu, till olika operationer. Nu är det en ryggoperation, för att underlätta efter de diskbråck som jag har. Det är en operation som jag verkligen längtar efter. Nu … Fortsätt läsa →Cyber
- Vatten till Åmotfors 3 juni 2026Det har en längre tid pågått utredningar om hur Eda kommun ska kunna garantera bra vattenkvalitet till innevånarna i Åmotfors. Det har pekats ut två tänkbara alternativ och det ena är att bygga ett nytt vattenverk och ta vatten från … Fortsätt läsa →Cyber
- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026
De senaste kommentarerna:
-
Blogroll
- Reformisterna Här ser man en aktiv socialdemokratisk politik som vill leda till förändring av den nu förda socialdemokratiska politiken. Ett äkta socialistiskt hjärta kan inte göra annat än att älska detta och hoppas på en verklighet i snar framtid. 0
- Hinderbelysning gällande Energipark Järnskog mfl. Regler gällande beslysning och annat som blir gällande Energipark Järnskog. 0
Kategoriarkiv: Nyheter
Vänsterpartiet i Eda Nekar
I en konversation på Facebook mellan mig och Vänsterpartiet i Edas ordförande Patric Karlsson, påstod Patric först att jag ljög om att V ville stänga ett högstadiet i Eda kommun. Han sa att det inte fanns några sådana planer nu … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Val 2026, Vänsterpartiet i Eda
Etiketter demokrati, Eda, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Vänsterpartiet i Eda Nekar
Utbyggnation/Ombyggnation Gunnarsbyskolan
Denna fråga är återigen aktuell och är ett ärende på nästkommande möte i Servicenämnden. Det må så vara att det är en viktig fråga att driva, men den konsekvens det får är det ingen som pratar om. Det gör man … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Val 2026
Etiketter demokrati, Eda, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Utbyggnation/Ombyggnation Gunnarsbyskolan
Återigen
Återigen, pekar Eda kommuns ekonomi inte så bra ut, som man skulle kunna hoppas. Visst, det är en prognos som är på plus sidan, men faktum kvarstår budgeterat resultat följer inte de mål som kommunfullmäktige har bestämt, inte heller är … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Val 2026
Etiketter demokrati, Eda, funderingar, Pengar, Politik, tankar
Kommentarer inaktiverade för Återigen
Projekt Energipark Järnskog.
Den 14/5 kl. 16.00 – 20.00 är det ett viktigt möte att gå på här i Koppom. Mötet kommer att vara på hembygdsgården här i Koppom och jag hoppas att så många som möjligt tar chansen och kommer. Om man … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, Eda, Energipark Järnskog, ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, Eda, energipark Järnskog, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Projekt Energipark Järnskog.
Det duggar tätt
Äntligen, har den Socialdemokratiska partiledningen vaknat och gått fram med att vi Socialdemokrater vill ha bort den så orättvisa karensdagen. Detta var verkligen dags att så skedde. Det går inte att se någon form av rättvisa i det systemet, då … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Kongress 2025, Mina tankar, Nyheter, Politik, Socialdemokraterna, Val 2026
Etiketter demokrati, funderingar, karensdag, Pengar, Politik, politiker, SOCIALDEMOKRATERNA, tankar
Kommentarer inaktiverade för Det duggar tätt
Rätt Kapten avgör. – Slava Ukraini
Sedan Trump återigen blev president i USA, har det visat sig vilken instabil värld vi lever i. Trump har, noggrant valt ut sina medarbetare för att uppnå sina personliga finansiella mål. Det är naivt att tro att Trump gör detta … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, Musk, NATO, Nyheter, Politik, Putin, Trump, Ukraina, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Kriget i Ukraina, Partier, Pengar, Politik, politiker, Putin, Ryssland, tankar, Trump, Ukraina
Kommentarer inaktiverade för Rätt Kapten avgör. – Slava Ukraini
Satt ute och blundade
Nu är det en helt underbar tid i Koppom där jag bor. Ja, om sanningen ska fram så är det nog så i ganska stora delar av landet, men inte hela. Jag satt utomhus och konstaterade hur i helvete skönt … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, NATO, Nyheter, Politik, Putin, Trump, Ukraina, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Mitt liv, Partier, Pengar, Politik, politiker, Putin, Putler, tankar, Trump, WWIII
Kommentarer inaktiverade för Satt ute och blundade
Namn och bild – varför skillnad?
Det är många som är ute och kritiserar, det förebyggande arbetet som kunde ha gjorts, för att förhindra det massmord som skedde i Örebro. Det har jag full förståelse för. Det jag däremot har svårt att förstå, är den skillnad … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, Nyheter
Etiketter funderingar, skillnad på folk och folk, tankar
Kommentarer inaktiverade för Namn och bild – varför skillnad?
Frågorna många ställer – har ett svar.
Efter det avskyvärda dådet i Örebro, börjar folk fundera på olika saker. Det pågår olika rykten om orsak, mm men allt detta kommer vi få svar på av polisen, när utredningen är klar. Detta är helt logiskt och det enda … Fortsätt läsa
Publicerat i Eda, ensson, Mina tankar, NATO, Nyheter, Politik, Socialdemokraterna, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Frågorna många ställer – har ett svar.
Cloud Berry Wind AB – är besvikna. Och?
Att läsa i tidningen om CloudBerry och att de är besvikna var faktiskt inte förvånande. Med tanke på alla pengar som de lagt ner på det arbetet som krävs, vore det ju konstigt om de inte vore det. Samtidigt bryr … Fortsätt läsa