-
Qr till min Swish är:
-

Kalender:
-
Socialdemokraterna - för dig som vill veta mer om partiet, bli medlem eller donera pengar till partiet.
Mikael Ensson – Socialdemokrat från Koppom – går min egen väg.- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026Nu har det stått en bil och läckt olja på Eda Glasbruk i 10 dagar. Trots att kommunen har blivit informerad om detta, har ingenting skett. Dettas till trots att det 3 meter under bilen är grundvattentäkten som försörjer Charlottenberg … Fortsätt läsa →Cyber
- Varför finns det vårdköer? 4 juni 2026Ja, det funderar jag på mycket. Jag har länge stått i köer nu, till olika operationer. Nu är det en ryggoperation, för att underlätta efter de diskbråck som jag har. Det är en operation som jag verkligen längtar efter. Nu … Fortsätt läsa →Cyber
- Vatten till Åmotfors 3 juni 2026Det har en längre tid pågått utredningar om hur Eda kommun ska kunna garantera bra vattenkvalitet till innevånarna i Åmotfors. Det har pekats ut två tänkbara alternativ och det ena är att bygga ett nytt vattenverk och ta vatten från … Fortsätt läsa →Cyber
- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026
De senaste kommentarerna:
-
Blogroll
- Hinderbelysning gällande Energipark Järnskog mfl. Regler gällande beslysning och annat som blir gällande Energipark Järnskog. 0
- L-O Gävert Arvika Partiets grundare – en klok och jordnära man 0
Kategoriarkiv: NATO
Återigen….
ber jag om ursäkt, för att det inte kom något inlägg igår. Men, kroppen vill inte vara med mig riktigt. Men, ska nog få ordning på detta också. Det är mycket konstigt nu som sker i världspolitiken efter valet av … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, NATO, Politik, Putin, Trump
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Nato, Politik, politiker, Putin, tankar, Trump
Kommentarer inaktiverade för Återigen….
Rätt Kapten avgör. – Slava Ukraini
Sedan Trump återigen blev president i USA, har det visat sig vilken instabil värld vi lever i. Trump har, noggrant valt ut sina medarbetare för att uppnå sina personliga finansiella mål. Det är naivt att tro att Trump gör detta … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, Musk, NATO, Nyheter, Politik, Putin, Trump, Ukraina, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Kriget i Ukraina, Partier, Pengar, Politik, politiker, Putin, Ryssland, tankar, Trump, Ukraina
Kommentarer inaktiverade för Rätt Kapten avgör. – Slava Ukraini
Satt ute och blundade
Nu är det en helt underbar tid i Koppom där jag bor. Ja, om sanningen ska fram så är det nog så i ganska stora delar av landet, men inte hela. Jag satt utomhus och konstaterade hur i helvete skönt … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, NATO, Nyheter, Politik, Putin, Trump, Ukraina, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Mitt liv, Partier, Pengar, Politik, politiker, Putin, Putler, tankar, Trump, WWIII
Kommentarer inaktiverade för Satt ute och blundade
Vad är felet?
En fundering jag brottats med, sedan en tid, är varför det ska vara så svårt för de äldre generationerna ska ha så förbannat svårt att följa de demokratiska rättigheterna som vi alla har. Vi har nu hört politiker från det … Fortsätt läsa
Frågorna många ställer – har ett svar.
Efter det avskyvärda dådet i Örebro, börjar folk fundera på olika saker. Det pågår olika rykten om orsak, mm men allt detta kommer vi få svar på av polisen, när utredningen är klar. Detta är helt logiskt och det enda … Fortsätt läsa
Publicerat i Eda, ensson, Mina tankar, NATO, Nyheter, Politik, Socialdemokraterna, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Frågorna många ställer – har ett svar.
Offentlig beredskap håller inte måttet.
Det är ganska lätt att konstatera, men problemet ligger inte på den kommunala nivån som är närmast landets innevånare. Problemet ligger på statlig nivå, som tar beslut efter beslut om saker och ting som ska göras men som samtidigt inte … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, NATO, Politik, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Offentlig beredskap håller inte måttet.
Regioner och kommuners beredskap
Endast 3 av 21 regioner klarar av kravet om att klara sin verksamhet i 14 dagar utan stöd från andra och tyvärr är det på många plan som det inte fungerar. Här finns det att göra och ofta får man … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, NATO, Politik, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar, val2026
Kommentarer inaktiverade för Regioner och kommuners beredskap
Därför gillar jag inte Trump.
Donald Trump är en bortskämd skitstövel, van att få som han vill och van att vara en översittare mot de som säger något eller gör något emot honom. De senaste dagarnas politiska utspel är direkt vidriga att höra och hör … Fortsätt läsa