-
Qr till min Swish är:
-

Kalender:
-
Socialdemokraterna - för dig som vill veta mer om partiet, bli medlem eller donera pengar till partiet.
Mikael Ensson – Socialdemokrat från Koppom – går min egen väg.- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026Nu har det stått en bil och läckt olja på Eda Glasbruk i 10 dagar. Trots att kommunen har blivit informerad om detta, har ingenting skett. Dettas till trots att det 3 meter under bilen är grundvattentäkten som försörjer Charlottenberg … Fortsätt läsa →Cyber
- Varför finns det vårdköer? 4 juni 2026Ja, det funderar jag på mycket. Jag har länge stått i köer nu, till olika operationer. Nu är det en ryggoperation, för att underlätta efter de diskbråck som jag har. Det är en operation som jag verkligen längtar efter. Nu … Fortsätt läsa →Cyber
- Vatten till Åmotfors 3 juni 2026Det har en längre tid pågått utredningar om hur Eda kommun ska kunna garantera bra vattenkvalitet till innevånarna i Åmotfors. Det har pekats ut två tänkbara alternativ och det ena är att bygga ett nytt vattenverk och ta vatten från … Fortsätt läsa →Cyber
- Oljeläckage på Eda Glasbruk. 5 juni 2026
De senaste kommentarerna:
-
Blogroll
- Reformisterna Här ser man en aktiv socialdemokratisk politik som vill leda till förändring av den nu förda socialdemokratiska politiken. Ett äkta socialistiskt hjärta kan inte göra annat än att älska detta och hoppas på en verklighet i snar framtid. 0
- SDG Reklam SDG Reklam 0
Kategoriarkiv: Tidö regeringen leds av SDs krav
Regeringen och SD sviker folket
Att vara engagerad politiker samt fått väljarnas förtroende, är verkligen en ära. Tyvärr, är det långt ifrån alla, som jobbar för ALLA medmänniskor inom det område, som man är vald till att vara med och förbättra. Det har tydligare än … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Kongress 2025, Mina tankar, Politik, Socialdemokraterna, Sverigedemokraternas svek, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, sd, SVERIGEDEMOKRATERNA, Svikna väljare, tankar, Tidöpartierna, val2026
Kommentarer inaktiverade för Regeringen och SD sviker folket
Höjning utan effekt = Regering och SD politik
Den höjningen av ROT avdraget från 30 till 50%, som regeringen tillsammans med SD meddelade häromdagen, kommer inte hjälpa landet ur den lågkonjunktur överhuvudtaget. Tittar man dessutom på den rapport från riksrevisionen, som kom för en liten stund sen, så … Fortsätt läsa
Publicerat i Cyberbuddha, ensson, Mina tankar, Politik, Socialdemokraterna, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Höjning utan effekt = Regering och SD politik
Pengar styr om du ska få hjälp.
Tyvärr är det exakt så och självklart för oss alla. Socialdemokraterna måste återigen bli det självklara alternativet mot den politiska högerns mörka krafter och vi kan bli det. Jag tycker att vi socialdemokrater, ska gå fram med kravet 30 timmars … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, Politik, Socialdemokraterna, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Pengar styr om du ska få hjälp.
Frågorna många ställer – har ett svar.
Efter det avskyvärda dådet i Örebro, börjar folk fundera på olika saker. Det pågår olika rykten om orsak, mm men allt detta kommer vi få svar på av polisen, när utredningen är klar. Detta är helt logiskt och det enda … Fortsätt läsa
Publicerat i Eda, ensson, Mina tankar, NATO, Nyheter, Politik, Socialdemokraterna, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Frågorna många ställer – har ett svar.
Socialdemokraternas kongress
Jag är en av de nominerade till valet av ombud till partikongressen och jag är nominerad i valkrets 5. Jag tycker det var roligt att jag blev ombedd att söka för det känns ju än mer ärofyllt då. Jag vet … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Kongress 2025, Mina tankar, Politik, Socialdemokraterna, Tidö regeringen leds av SDs krav
Etiketter demokrati, funderingar, kongress 2025, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Socialdemokraternas kongress
Regioner och kommuners beredskap
Endast 3 av 21 regioner klarar av kravet om att klara sin verksamhet i 14 dagar utan stöd från andra och tyvärr är det på många plan som det inte fungerar. Här finns det att göra och ofta får man … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, NATO, Politik, Tidö regeringen leds av SDs krav, Val 2026
Etiketter "a working class hero is something to be", demokrati, funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar, val2026
Kommentarer inaktiverade för Regioner och kommuners beredskap
Varför de höga priserna på el?
Svaret är INTE det som statsminister Ulf Kristersson påstår. Det han påstår att det är de stängda reaktorerna, som är orsaken är lögn! Orsaken till det höga elpriserna, är just det, som de konservativa krafterna inom politiken önskar – Marknaden! … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Tidö regeringen leds av SDs krav
Etiketter demokrati, funderingar, Mitt liv, Partier, Pengar, Politik, politiker, tankar
Kommentarer inaktiverade för Varför de höga priserna på el?
Sverige på väg till ….
Tyvärr bedrivs politiken i landet på ett sätt som gör att snart kommer inte vanligt folk ha råd att betala räkningarna. Elpriset är horribelt högt och tyvärr sker inte de rätta politiska besluten från riksdagen. Det i sig är ju … Fortsätt läsa
Synd om de fattiga i riksdagen!!!
– Eller vad fan ska man kalla det. Den senaste veckan har de återigen lyckats få igenom en löneökning med 3000 kr/månad. Ursäkten är att de har en nämnd, som tar beslut om bland annat de arvoden som en ledamot … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Tidö regeringen leds av SDs krav
Etiketter demokrati, dyrare medicin, funderingar, Mitt liv, Partier, Pengar, Politik, politiker, Regeringen, sd, tankar
Kommentarer inaktiverade för Synd om de fattiga i riksdagen!!!
Dessa Förbannade privatiseringar!!
En moderat är en moderat oavsett när man råkar springa på dem och de gör som de alltid gör utan att fundera på effekten. Tyvärr, tänker man inte på något annat sätt än rent företagsekonomiskt i vanlig ordning. Nu har … Fortsätt läsa
Publicerat i ensson, Mina tankar, Nyheter, Politik, Tidö regeringen leds av SDs krav
Etiketter funderingar, Partier, Pengar, Politik, politiker, privatiseringar, skitdåligt, tankar
Kommentarer inaktiverade för Dessa Förbannade privatiseringar!!